Fuel Food By Hanna Skyttä #8 Vieraana Mika Sihvonen

JAA

Hannan keittiöön saapui vieraaksi tuore IFBB Elite Pro, vuoden 2017 paras kehonrakentaja Mika Sihvonen! Nyt ei kokata dieetti-ruokaa, vaan pannupizzaa ja banaanipehmistä!

VILJATON PANNUPIZZA

Tämän pizzan pohja on täysin viljaton, hiivaton, eikä kaipaa vaivaamista. Se valmistuu 5 minuutissa kaikki aineet sekoittamalla ja pannulle levittämällä. Tuloksena on varsin mehevä ja kuohkea pohja, jonka päälle voit latoa haluamasi täytteet.

1 keskikokoinen pizza (halk n 20 cm)

200 g Proegg -nestemäistä valkuaista tai sama määrä kananmunasta eroteltuja valkuaisia
2 – 3 rkl kookosjauhoja tai 1 dl (60 g) kaurajauhoja
2 tl psyllium-jauhetta tai 2 rkl psyllium-hiutaleita
(30 g Fortix maustamatonta heraproteiinijauhetta)
1 tl leivinjauhetta
¼ tl suolaa

Päälle haluamiaisi pizzatäytteitä – kokeile esimerkiksi savuporoa tai kylmäsavulohta, tuoreita tomaatteja, tomaattisosetta, juustoa, yrttejä ja Italian maustetta.

Lämmitä uuni 175 asteeseen.

Sekoita pohjan kaikki ainekset tasaiseksi taikinaksi. Sekoittele hetki, että psyllium imee nestettä itseensä ja taikina saostuu hieman.

Voitele uunipannu tai uunin kestävä pannu (kuten Swiss Diamond) kookosöljyllä tai voilla kevyesti ja kaada taikina siihen.

Paista uunissa noin 10-12 minuuttia, kunnes pohja on juuri ja juuri kypsä.

Levitä pohjan päälle täytteet ja käännä uuni grillivastukselle. Laita pizza uuniin ja paista pari minuuttia, jotta juusto sulaa ja saa hieman väriä ja täyte lämpenee.

BANAANIPEHMIS

Pakastettuja banaaniviipaleita
Fortix 100% Hydro -heraproteiinijauhetta tai muuta haluamaasi proteiinijauhetta
Foodin raakakaakaojauhetta
Makeuttamiseen erytritolia, steviaa, vaahterasiirappia tms.

Kokeile myös kaakaojauheen sijaan muita makuaineita. Banaanimassan sekaan sopivat esimerkiksi

– kardemumma tai kaneli
– lakritsinjuurijauhe
– vadelmat tai muut marjat
– pähkinärouhe tai mantelirouhe tai suklaarouhe (lisää nämä lusikalla sekoittaen massan joukkoon vasta kun olet soseuttanut ensin massan samettiseksi blenderissä)
– pikakahvijauhe
– maapähkinävoi

Laita hieman sulaneet banaaniviipaleet blenderiin ja soseuta tasaiseksi. Saatat joutua hieman kaapimaan seosta sopeuttamisen välillä tai lisäämään pienen lorauksen nestettä, jotta saat massan soseutumaan. Vältä kuitenkin liikaa banaanien sulattamista, koska muuten pehmiksestä tulee löysää.

Lisää makuaineet soseen joukkoon ja sekoita vielä kerran. Mikäli käytät pähkinärouhetta tai suklaapaloja, lisää ne vasta lopuksi, äläkä enää blendaa vaan sekoita ne massan joukkoon lusikalla.

Koristele ja nauti heti.

JAA
Edellinen artikkeliMikä mua vaivaa?